VvE Beheer

Geen gedoe met de VvE

Als Vereniging van Eigenaren (VvE) heeft u te maken met vragen over het onderhoud van het gebouw, zoekt u de juiste partners voor regulier onderhoud en wilt u dat het VvE beheer goed belegd is. OCS beheert, na een overname van Hestia Vastgoedbeheer eind 2021, meer dan 150 verschillende VvE’s in de regio Nijmegen. Het gaat veelal om het beheer van appartementencomplexen met verplichting tot VvE. OCS is daarmee één van de grootste VvE beheerders in de regio. Onze expertise? We denken en werken met een duidelijk onderhoudsplan. Vanuit onze jarenlange ervaring in het onderwijs en multifunctionele accommodaties, zijn we bekend met vrijwel alle soorten beheer en onderhoud. Deze kennis en kunde passen we toe bij VvE beheer.

Bij OCS is het reguliere beheer en onderhoud in goede handen. We zijn in staat om een VvE te adviseren over het verduurzamen van het gebouw of het vernieuwen van installaties. Naast expertise in huis beschikken we over een professioneel netwerk van leveranciers, monteurs, installateurs, bouwkundig aannemers, adviseurs en architecten, waar we al jaren mee samenwerken. Er is dus geen gedoe over het vinden van de juiste vakmensen!

Iedere VvE krijgt bij ons een ervaren accountmanager aangewezen en vormt samen met de technisch beheerder en onze centrale servicedesk een team. Via de servicedesk worden verzoeken en klachten via één centraal punt in behandeling genomen en afgehandeld. Via track & trace is voor de VvE de status altijd inzichtelijk. Denk bijvoorbeeld aan meldingen over groot en klein onderhoud, afvalverwerking of gezamenlijke facilitaire zaken.
Onze diensten bestaan uit een combinatie van:

  1. Financieel beheer

Wie mag wat met de bankrekening van de VvE? OCS ontzorgt in het financiële beheer. Kort gezegd; wij regelen de bankzaken op een veilige en verantwoordelijke manier. Jaarlijks wordt een conceptbegroting en jaarrekening opgesteld, adviseren we over financiële risico’s, signaleren we betalingsachterstanden en zorgen we dat nota’s correct worden afgehandeld.

  1. Administratief beheer

Wie zit de VvE vergadering voor en hakt knopen door? Met administratief beheer is deze taak gewaarborgd. Denk aan het voorbereiden, bijwonen en notuleren van de algemene ledenvergaderingen en het opstellen en verzenden van de notulen. Andere werkzaamheden zijn het bijhouden van de ledenadministratie, het wettelijk bewaren van gegevens en documenten, het toezicht houden op naleving van de splitsingsakte, het opstellen van een huishoudelijk reglement en de besluiten van de vergadering. We verzorgen de correspondentie van de VvE met de leden en derden.

  1. Technisch beheer

Bij het technisch beheer behandelen we aangelegenheden op het gebied van klein dagelijks onderhoud in de gemeenschappelijke ruimtes van het complex. We voeren controles uit en verwerken nota’s. Bij klachten wordt beoordeeld of er werkzaamheden door een onderhoudsbedrijf moeten worden uitgevoerd en coördineren we deze werkzaamheden. Jaarlijks vinden er periodieke controles plaats voor het onderhoud van het complex. We sluiten onderhoudsovereenkomsten af voor de technische installaties en gemeenschappelijke voorzieningen als schoonmaak en tuinonderhoud. Met een meerjarenonderhoudsplan wordt een prognose gegeven van te verwachten uitgaven. Bij uit te besteden groot onderhoud adviseert, begeleidt en controleert OCS voor de vereniging de complete werkzaamheden van offerteaanvraag tot afhandeling van schadeclaims.

Is de VvE van uw wooncomplex in de regio Nijmegen op zoek naar een professionele partner voor beheer en onderhoud? Vraag vrijblijvend een offerte aan:

Neem direct contact op

Ik ben op zoek naar

OCS Planner

Bent u klant bij OCS? Via de OCS Planner heeft u inzicht in het dagelijks onderhoud en de meerjarenplanning van uw instelling.



Inlog OCS Suite
Inlog VVE Beheer